پرخاشگری والدین چه تاثیری بر کودکان دارد

۱۱ بازديد

پرخاشگری والدین چه اثراتی بر فرزندان می‌گذارد؟ زندگی با والدینی که دائما درگیر دعوا و پرخاشگری هستند تاثیرات منفی و بلندمدتی بر کودکان می‌گذارد. بچه‌ها در این شرایط اغلب والدین خود را الگو قرار می‌دهند و رفتارهای آن‌ها را در برخورد با همسالان یا بچه‌های کوچکتر تکرار می‌کنند.همچنین درگیری با اضطراب زیاد در این شرایط می‌تواند منجر به بروز اختلالات روانشناختی گوناگونی از جمله افسردگی و اختلالات اضطرابی در بزرگسالی شود. ما در ادامه در مورد تاثیرات پرخاشگری والدین توضیحات بیشتری ارائه کرده‌ایم. در همین راستا بهره بردن از مشاوره روانشناسی کمک می‌کند تا والدین بدانند در هنگام تجربه خشم در مقابل فرزندان باید چه رفتاری انجام دهید و چگونه خود را به بهترین شکل آرام کنند.

منبع: پرخاشگری والدین چه تاثیری بر کودکان دارد

پرخاشگری والدین | والدین پرخاشگر چه ویژگی‌هایی دارند؟

پرخاشگری والدین اغلب سبک تربیتی مستبدانه‌ای دارند. آن‌ها بیش از هرچیز به قوانینی که حکم می‌کنند می‌اندیشند و نمی‌توانند عواطف فرزندان خود را در نظر بگیرند. همین مسئله باعث می‌شود که با مشاهده کوچک ترین اشتباهی از کوره در بروند و با روش‌های مختلف پرخاشگری خود را ابراز کنند.

در واقع پرخاشگری والدین فقط به کتک زدن یا درگیری فیزیکی اطلاق نمی‌شود بلکه رفتارهایی نظیر سرکوفت زدن، سرزنش کردن، ناسزا گفتن، داد زدن و قهر کردن نیز مصادیقی از پرخاشگری هستند. از جمله دیگر ویژگی‌های والدین پرخاشگر این است که برای تربیت فرزند خود بیش از هرچیز از روش تنبیه استفاده می‌کنند. این در حالی است که روانشناسان کودک بر این باورند که تنبیه تاثیر بسیار کمی بر شکل دهی رفتار درست دارد و بیش از آنکه موجب پرورش عادات صحیح شود اثرات منفی نظیر ترس و اضطراب مفرط را در پی دارد.

انواع پرخاشگری والدین

پرخاشگری والدین معمولا به 7 دسته تقسیم می‌شود. این پرخاشگری گاه به شیوه فیزیکی، عدم توجه و … بروز پیدا می‌کند که در ادامه اشاره کرده ایم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.