رشد کودک یک ساله

۶ بازديد

رشد کودک یک ساله در 5 بٌعد تقسیم می‌شود. این بعدها به رشد جسمانی، رشد هیجانی، رشد روانی، اجتماعی و مهارت زندگی تقسیم می‌شود. آیا با ویژگی‌های رشد کودک یک ساله و قبل از آن آشنایی دارید؟ نوزادان به دلیل ناتوانی که در مراقبت از خود و همچنین بیان خواسته‌هایشان دارند. معمولاً نیاز بیشتری به دریافت مراقبت و توجه از جانب اطرافیان خواهند داشت.

به‌طورکلی رشد کودک تا یک سالگی دارای ابعاد مختلف جسمی، روانی، اجتماعی و هیجانی است که نوزاد باید در هریک از آن‌ها توانایی‌های مشخصی را به دست آورد. درصورتی‌که با این ویژگی‌ها آشنایی داشته باشید به‌خوبی خواهید دانست که در هر مرحله باید به طور طبیعی انتظار بروز چه ویژگی‌هایی را داشته باشید. و درنتیجه تأخیر یا هرگونه مشکل دیگر در جریان رشد را هرچه سریع‌تر متوجه خواهید شد.

منبع: رشد کودک یک ساله

رشد کودک یک ساله

رشد کودک یک ساله سرعت بسیار بالا خواهد دارد. فرزند شما به لحاظ ویژگی‌های جسمانی و روانی به‌سرعت در حال تغییر است. و در هر مرحله ویژگی‌های جدیدی را از خود نشان می‌دهد. تا جایی که در پایان سال اول زندگی به‌سختی می‌توانید او را همان نوزاد روزهای نخست بدانید. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که به همین میزان احتمال بروز مشکلات رشدی نیز بیشتر خواهد بود.

بسیاری از مشکلات و بیماری‌های ذهنی نظیر اوتیسم و یا عقب‌ماندگی نشانه‌های خود را از همین سنین بروز می‌دهند. و به همین خاطر آشنایی شما با رشد طبیعی در این دوران و همین‌طور گوش‌به‌زنگی نسبت به نشانه‌های غیرمعمول اهمیت بالایی دارد.

انواع رشد کودک یک ساله

رشد کودک یک ساله به 5 طریق انجام می‌شود. رشد جسمانی، رشد هیجانی، رشد روانی و … که در این بخش از مقاله در رابطه با تمام انواع رشد ها صحبت کرده ایم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.