عفونت دوران بارداری | علائم عفونت در بارداری

۶ بازديد

عفونت دوران بارداری از عارضه‌های حاملگی است که اغلب زنان باردار را درگیر می‌کند. طی دوران‌بارداری بدن مادر بیش از هر زمان دیگری آسیب‌پذیر است. به همین دلیل ابتلا به عفونت طی این دوران شایع می‌باشد. عفونت‌های دوران بارداری دارای انواع مختلفی هستند که از مهم‌ترین آن‎‌ها عفونت‌های رحمی و عفونت های واژن است. توصیه می‌شود بانوان باردار در صورت رویت هر گونه علائم عفونت بارداری سریعا به پزشک مراجعه کنند و به هیچ وجه اقدامات خودسرانه‌ای انجام ندهند. جهت اطلاع از تمامی موارد مربوط به عفونت بارداری در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

منبع: عفونت دوران بارداری | علائم عفونت در بارداری

عفونت دوران بارداری

احتمال ابتلا به عفونت دوران بارداری بیش از زمان‌های دیگر است. چرا که بدن مادر طی این بازه زمانی آسیب‌ پذیر تر از قبل می‌شود. اهمیت درمان عفونت در زمان بارداری بسیار بیشتر از زمان‌های دیگر است و دلیل این موضوع نیز این است که امکان دارد در صورت عدم رسیدگی، سلامت جنین به خطر بیفتد.

از سویی دیگر نیز روش‌های درمانی محدودی برای معالجه عفونت در دوران بارداری وجود دارد و دلیل این موضوع نیز این است که دوران حاملگی با محدودیت دارویی همراه است. بنابراین بسیار مهم است که مادران باردار به صورت منظم به پزشک مراجعه کنند و وضعیت سلامتی خود را بررسی نمایند تا از بروز مشکلات جدی برای سلامتی خود و فرزندشان جلوگیری کنند.

انواع عفونت های واژن در دوران بارداری

عفونت دوران بارداری دارای انواع مختلفی است. در ادامه توضیحاتی را پیرامون شایع‌ترین عفونت واژن در دوران بارداری ارائه کرده‌ایم.

1.عفونت‌ مخمری دوران بارداری

عفونت مخمری دوران بارداری به دلیل وجود یک قارچ ایجاد می‌گردد که می‌توان گفت این نوع از عفونت از شایع‌ترین عفونت‌های دوران بارداری است. تغییرات سیستم ایمنی بدن، افزایش گلیکوژن و استروژن در دوران بارداری، سبب قرار گرفتن بدن مادر در معرض ابتلا به عفونت مخمری دوران بارداری می‌شود.

بد نیست بدانید که تقریبا 30 درصد از زنان باردار به عفونت دوران بارداری از نوع مخمری مبتلا می‌شوند. و درصد ابتلا به این نوع از عفونت در سه ماهه دوم بارداری بیش از زمان‌های دیگر است. از مهم‌ترین علائم ابتلا به عفونت مخمری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خارش واژن
  • ترشحات سفید رنگ و شبیه به پنیر
  • بوی نامطبوع از واژن
  • احساس سوزش و درد در واژن
  • درد و سوزش واژن در زمان برقراری رابطه جنسی

چنانچه هر کدام از علائم فوق را تجربه کردید، بهتر است از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنید و سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

دلایل ابتلا به عفونت دوران بارداری از نوع قارچی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.