رفتار با کودک بی ادب | برخورد با بچه بی ادب

۷ بازديد

رفتار با کودک بی ادب یکی از دشواری های والدین است. کودکان بی ادب به دلیل رفتارهای نامناسب والدین، تربیت اشتباه، الگو گیری نامناسب و بد دهنی اطرافیان یاد گرفته اند که این رفتار مناسب است. یکی از بارزترین علت های رفتار بی ادبانه کودکان، جلب توجه است. والدین زمانی که نسبت به رفتارهای کودک خود بی توجه باشند، کودک با یک رفتار نامتعارف توجه والدین را به خود جلب می‌کند. بنابراین با توجه به دلایل گفته شده، ریشه رفتار بی ادبانه کودک تربیت والدین است. اما با اصلاح به موقع رفتار و کمک از روانشناس کودک می‌توانید رفتار خود را اصلاح کنید. روانشناس کودک با پیگیری و ریشه یابی علت رفتار بی ادبانه کودک به والدین آموزش می‌دهد که چه رفتاری را در خود درست کنند و چگونه با کودک بی ادب رفتار کنند.

منبع: رفتار با کودک بی ادب | برخورد با بچه بی ادب

رفتار با کودک بی ادب

 

برخی از کودکان به دلیل تربیت نادرست، جلب توجه یا والد بی ادب از خود رفتارهای بی ادبانه نشان می‌دهد. بیشتر کودکان سعی دارند تا با این طرز رفتار مجلس را دست خود بگیرند. و دیگران را با خود سرگرم کنند. به همین دلیل حتی اگر با برخورد بدی مواجهه شوند رفتار خود را شدیدتر خواهند کرد.

احتمالا شما نیز با این کودکان روبرو شده اید. و والدین ناامید این کودکان را نیز مشاهده کرده اید. اما مهم‌ترین اشکال کار، تربیت نادرست والدین است. در این شرایط اگر کودکی نسبت به شما بی ادبی کرد باید به شیوه ای خاص با او رفتار کنید. جهت رفتار با کودک بی ادب در این مقاله راهکارهای مفیدی ارائه داده ایم.

علت رفتار بی ادبانه کودکان

قبل از اینکه روش های رفتار با کودک بی ادب را بدانید. باید از علت آن آگاه باشید. زمانی که با بد رفتاری کودکی مواجهه می‌شوید، احتمالا این سوال برای شما پیش خواهد آمد که چرا و به چه دلیل این رفتار نامناسب از کودک سر می‌زند. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، 5 عامل اساسی در رفتار بی ادبانه کودکان وجود دارد. که در ادامه در رابطه با هریک توضیح مختصری صورت گرفته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.